Bij Tante Trees en Ome Koos

23 december 2013 - Manly Council, Australië

Hallo Dutchies!

We zijn alweer een week verder. Wat gaat de tijd toch snel...

Vorige week maandag werden wij opgehaald van het treinstation door Trees en Koos. Backpacks in de auto geladen en daarna doorgereden naar hun huis. Ze wonen in een dorpje vlakbij Newcastle. Wat een grote huizen zeg! We kwamen de wijk inrijden en dachten allebei hetzelfde: een "all you need is love" wijk. Precies zoals je altijd ziet op tv bij Robert ten Brink. Eenmaal aangekomen In de bij hun huis stond Chloe (de blonde labrador) al op ons te wachten. Echt een schatje! Daar heb ik natuurlijk lekker de hele week mee geknuffeld.

Suus en ik hadden allebei onze eigen slaapkamer. In het achterste gedeelte van het huis zijn twee logeerkamers en een eigen badkamer. We hadden dus heerlijk ons eigen plekje. Na een korte rondleiding in het huis gingen wij nog even naar de supermarkt om wat lekkers te halen voor bij de koffie. Dit was ongeveer een kwartiertje lopen en een vrij makkelijke route.. dachten wij.. haha. Nou de heenweg ging prima alleen terug konden we het juiste huis niet meer vinden. Alles lijkt hier zo op elkaar!! Na wat heen en weer te zijn gelopen hebben we het uiteindelijk gevonden. Trees en Koos waren al op ons aan het wachten met eten. Heerlijk Hollandse pot: snijbonen, aardappels en een gehaktbal!

Al snel kwamen we erachter dat Trees en Koos heel veel zelf thuis maken: bier, groenten, mayonaise, kroketten, koekjes, taarten en nog een aantal dingetjes. Natuurlijk hebben we ook een zelfgebrouwen biertje geproefd: erg lekker! We hebben zelfs Hollandse appeltaart gegeten!

Dinsdag zijn we met zn vieren naar het Blackbutt Reserve geweest. Een kleine dierentuin met koala's, kangaroes en nog wat andere dieren. We hebben hier gepicknickt: broodje kip. Meteen ook een Australische gewoonte geleerd: kip plukken! Daarna zijn we doorgereden naar een berg met uitzicht over Newcastle en omstreken, ook wel Sugar Loaf Range genoemd. Na een steile klim omhoog konden we genieten van het uitzicht.

Woensdag zijn Suus en ik samen met de bus naar het strand gegaan. Toen we in de bus zaten en het wel erg lang duurde gingen we twijfelen of we wel in de juiste bus zaten. We vroegen aan het meisje voor ons of dit de bus naar het strand van Newcastle was. En dat was het gelukkig en na een uur waren we er eindelijk. Zo zie je maar: de afstanden zijn hier echt niet in te schatten. Na een korte wandeling en even aan het strand te hebben gelegen was het tijd om terug te gaan. Die avond zijn we mee geweest naar een verjaardag van de man van hun dochter Conny (mijn achternichtje). Hier hebben we lekker pizza gegeten!

Donderdag waren we lekker een dagje thuis. Wat dingen opgezocht voor onze reis, een reisplan gemaakt, reisplan nog 10x gewijzigd maar uiteindelijk hebben we nu een idee en we zitten ook op 1 lijn dus voorlopig reizen we samen gezellig verder! Deze dag zijn we ook nog even naar de supermarkt gelopen. Hier zagen we een hele rij met ouders en kinderen staan voor een foto met de kerstman. En natuurlijk zijn wij zo nieuwsgierig om naar voren te lopen en wat kliekjes te nemen. Op een gegeven moment kijkt Santa ons boos aan en loopt naar ons toe: "what are you doing Girls?".."Do you want a selfie with Santa?"..En wij natuurlijk:"Yesss!". Haha, de ouders in de lange rij vonden het iets minder grappig!

Vrijdag was een erg hete dag, 38 graden. Twee kleinkinderen Josh en Matthew waren deze dag ook bij Trees en Koos. We hebben een watergevecht gedaan in de tuin met twee tuinslangen, dit was heerlijk! Zaterdag zijn we met de familie van Conny naar de wijngaarden geweest: Hunter Valley. Hier zijn we eerst naar een champagne streek geweest waar we allemaal soorten champagne hebben geproefd mmmm. Daarna weer gepicknickt op de valley, dit keer verse garnalen op brood. In de middag nog naar een andere wijnproeverij geweest! Dus we hebben heerlijk genoten deze dag... En wat hebben we ook lekker geslapen!! ;-)

Zondagmiddag hebben wij Trees en Koos uiteten genomen om hen te bedanken voor alle goede zorgen van afgelopen week. Het was een all you can eat restaurant dus we hebben meteen voor de hele dag gegeten! In de avond zijn we naar een evenement geweest waar allemaal kerstliedjes werden gezongen en wat uiteindelijk werd afgesloten met vuurwerk. Blijft toch gek om kerst te vieren met dit warme weer hoor!

Vandaag hebben Trees en Koos ons weer afgezet bij het treinstation en hebben we weer een 2.5 uur lange rit terug naar Sydney. We zullen de komende 10 nachten verblijven in een hostel in Manly met de rest van de groep. Met kerst hebben we een gezamenlijk diner en met oud en nieuw gaan we naar een strandfeestje met uitzicht op de harbour brigde!

Susanne en ik gaan daarna door naar Melbourne met een auto (moeten we nog huren). Misschien dat er nog twee meiden meerijden, dit scheelt ook weer in de kosten. ;-) We hebben al kaartjes voor Australian Open gekocht voor 16 januari!!!

Na Melbourne willen we een week naar Tasmania en daarna via de Great Ocean Road naar Adelaide. Het plan is om daarna 6 weken naar Nieuw Zeeland te gaan en rond te rijden in een hippie camper!

We zijn net aangekomen in het nieuwe hostel en we hebben een kamer voor vier met dezelfde meiden als de eerste dagen. Dus dat wordt weer kei gezellig! Het hostel is trouwens ook erg mooi en netjes. Vanavond maar weer even gezellig wat drinken met de andere mensen van de groep.

Hierbij wil ik jullie alvast hele fijne kerstdagen wensen!

Veel liefs,

Iris

1. Karin en Ron:
    23 december 2013
    Jij ook hele fijne warme kerstdagen.
    Wij gaan tweede kerstdag gezellig bij je moeder eten. Xx
  2. Anke:
    23 december 2013
    Hi Iris, klinkt echt super cool. Jij zit straks in je korte broek aan het kerst ontbijt, lijkt me heel maf.

Enjoy! xx
  3. Cathy:
    27 december 2013
    Wat een leuk verhaal!! xxx
  4. Opa en oma:
    Hallo iris.
    Hoe is het nu ,ben je al n beetje gewend. Als ik het zo lees beleven jullie leuke dingen.ga zo door,wij genieten ervan.wij. Wensen je n prettig oudjaar en n heel goed en gezond nieuwjaar groetjes opa en oma
  5. Marcel metaal:
    27 december 2013
    Klinkt allemaal heel gezellig,je beschrijft het heel levendig en uitgebreid,zo is het net of wij ook een klein beetje van jullie zomer meemaken.
    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje, al wil het winterweer maar niet komen en blijven we van de ene herfststorm naar de andere gaan.
    Veel plezier met oud en nieuw !
  6. Opa en oma:
    30 december 2013
    Hallo iris. Wij willen je een heel goed fijn gelukkig.mooi en reislustig nieuwjaar wensen.groetjes opa en oma vd hoeven