De lange vlucht en aankomst in Sydney

12 december 2013 - Manly Council, Australië

Hallo allemaal,

Op dit moment moeten wij nog 3 uur vliegen naar Sydney. Al meer dan 30 uur geleden dat ik op Schiphol afscheid nam van mijn familie. Met alle reisgenoten was er afgesproken op een centraal punt om gezamelijk in te checken. De eerste vlucht was 11.5 uur van Amsterdam naar Bangkok. Helaas zat ik in mijn eentje achter in het vliegtuig terwijl de rest van de groep allemaal bij elkaar zaten. Dit was wel jammer maar gelukkig had ik het gezelschap van drie Nederlandse dames op leeftijd. Door hun gebabbel heb ik deze vlucht geen oog dicht gedaan maar wel lekker twee films gekeken. Een aantal van mijn reisgenoten kwamen af en toe even naar achter om te kletsen en moest natuurlijk soms zelf ook even lopen om mijn benen te strekken.

Op Bangkok hebben we een tussenstop van ongeveer 1.5 uur gehad. Daarna nog 3.5 uur doorgevlogen richting Taipei. Dit keer was het erg rustig in het vliegtuig dus kon ik voor gaan zitten. Deze vlucht hebben we ons vermaakt met potjes Yathzee en een hoop lol! Aangekomen op Taipei werden we met de bus naar een hotel (veel te luxe voor backpackersbegrippen) gebracht ongeveer 20 min rijden van het vliegveld. Hier kregen we een kamer voor 4 personen en ik zat bij drie gezellige meiden. Het was echt kei gezellig!! (Twee meisjes komen uit Brabant :p) We zijn meteen even gaan slapen maar na twee uur toch weer wakker geworden. Toen nog een heerlijke warme douche genomen, waarbij de douchekop ongeveer tot mijn middel kwam, haha wat een kleine mensen. Om 20.00 moesten we helaas weer uitchecken en werden we weer opgehaald door de bus.

Toen kwam (gelukkig) de laatste vlucht eraan. Van Taipei naar Sydney, 9 uur vliegen. Na een kleine vertraging zaten we uiteindelijk in de lucht. En iedereen twee stoelen (minstens) voor zichzelf. We kregen vrij snel ons eten (weer warm eten, mijn lichaam weet nu echt niet meer hoelaat het is). Daarna heb ik mijn oordoppen in gedaan, slaap masker op, nekkussen en kleed en bijna liggend in slaap gevallen. Op alle mogelijk posities geleden maar uiteindelijk 4 uur geslapen. Heerlijk! Voel me weer fris en fruitig (soort van...). Net pas wakker geworden en het ontbijt wordt nu uitgedeeld. Scrambled egg met aardappels en worst. Nou...ik hou het bij het broodje ei met sinaasappelsap.

Over een paar uur komen we aan in Sydney en worden we opgehaald door de organisatie. De groep is trouwens erg gezellig, we hebben nu al erg veel lol! Ben erg benieuwd hoe de komende vier dagen zullen zijn. Vanavond in ieder geval een BBQ!

Een paar uur later...
Ondertussen aangekomen in het hostel na een kleine tour door Sydney. Met de Ferry naar het hostel gebracht langs het oprah house en de harbour bridge. Super mooi!! We zijn nu even aan het chillen in de kamer, luisterend naar Guus Meeuwis. Straks naar beneden voor de BBQ met kangaroevlees!!

Dit was het weer even voor nu..

Ik hou jullie op de hoogte.

Veel liefs,
Iris

1. Cathy:
    12 december 2013
    Dit klinkt allemaal super goed en positief :)
    Geniet ervan!!! xx
  2. Oma en opa groenewegen:
    12 december 2013
    lieve iris,wat leuk,ik heb met je mee gevlogen fijn dat je er bent nu engenieten nu liefs van oma en opa